lauantaina, maaliskuuta 01, 2008

Virkkaajan paluu isossa vihreässä hatussa


No joo ei oo niin iso kuin ohjeessa, enkä halunutkaan liian lörpöttävää hattua. Kiva fiilis tästä on ja tän tekikin tosi nopeesti.

Pikaiset aamun parvekekuvat omalta käsivaralta eivät kylläkään loista.

Haloo, oonko mä itse tuossa kuvassa! Mullon pienoin ikäkriisi.... Luulin yhtä työtoveria yli kolmikymppiksesi.... Sillä on kaks lasta, jotka molemmat alle 5-v. Jotenkin vaan, kun se ei meikkaa ja jotenkin vaikuttaa vanhemmalta. Se onkin 24! Ja minä kaks vuotta nuorempi, kohta täytän kylläkin vuosia. Tässä keväällä. Ei lapsia, asun yksin, mutta poikaystävä löytyy. Vasta alotin kaiken lisäksi amk:n, kun sieltä valmistun niin oon jo melkein kolmekymmentä! Ei jesta, eikä tää vuodatus ois tänne ees kuulunu...


Big Blue Beret
Lanka: Novita Tiina (sny:ltä saatua syksyn kierroksella). 40% puuvilla, 40% akryyli, 20% villa. Menekki 130 g.
Puikot: 4 mm pyöröt

Tahdoin opetelle Salomonin solmuja. Löysin eilen Modan, jossa oli ohje. Helppoja, mutta kolmiohuivin tekeminen ei tuntunut yksinkertaiselta. Tiitsan ohjeen mukaan menin. Vaati kolme epäonnistunutta mohairmöykkyä ennen kuin tajusin! Koukun vaihto pienempään myös auttoi asiaa.


Niin ja olen minä aiemminkin virkannut. Monia juttuja, esim. huiveja... En vaan olen niin innokas virkkaamaan kuin neulomaan!




Edit: Tuli Modan tilaajalahja: Koko perheen neuleet-kirja! Joo kirja, eipä vissiin. Vihkonen tuo on, jossa on 35 sivua täynnä samoja malleja kuin Modassakin. Mallit on siis ihan jees, mutta kylkiäisen mainostus oli ihan persiillään. En mä kyllä tuon takia Modaa nyt uudestaan tilannut vaan ihan sen lehden takia.

Jos jotakuta kiinnostaa niin lehdykkä on myynnissä huuto.netissä tunnuksella 73355390.

11 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Sissoo =) Laitoinko mä tuommostaki lankaa sulle ...lyhyt on ihmisen ajatus. Mä täällä teen sukkaapukkaa vaan ja aloitin Vuorelmasta..jotain..näyttää uhkaavasti kaulahuivilta. Väri ihana pistaasi

Lotta kirjoitti...

Ikäkriisit on juu mielenkiintosia... mulle tuli eka kypsässä 18 vuoden iässä kun tajusin, että jonku teinix-sarjan näyttelijät esitti kaikki nuorempia hahmoja kuin kuinka vanha ite olin. Auta armias sitte ku oon vanhempi kun mitä ne näyttelijät oikeesti on?

Mutta siis kiva pipo, väri sopii sulle tosi hyvin.

Ja niin muuten mun täytyy ehkä luovuttaa sen sun kansalaisopistohaasteen kanssa, en oo oikeen keksiny mitään vaikka näinki kauan oon haudutellu. Siis aina viikon välein kun sen oon muistanu... sori! x)

Hansu kirjoitti...

Jennuska, Niin se unohtuu...Vuorelma. Ihanaa lankaa :)Nam, pistaasipähkinöitä :)

Lotta, Ikäkriisi ei ole aiemmin vaivannut, vasta nyt kun tajusin tai kuulin, että työtoveri täyttää vasta 25 ja niin paljon jo saanu aikaseksi.

Kiitos, vihree on mun väri.
Ei tartte lähtee kansalaisopistoon, voi olla muissakin kouluissa...

Anonyymi kirjoitti...

Laitoin siis näemmä =)
Tuon mohairin tunnistin jotenkin semisti.
Mulla meni kans aika kypsytellessä tota salomonia. Nyt on tosiaan yks valmis ihan suora kaulahuivi siitä ja toinen hautuu. Varmaan sain yliannostuksen..muutenkin tuntuu tosiaan vähän vaikealta tehdä mitään tällä hetkellä. Muuta kun kuolata Jatan aikaansaannoksia :D

Hansu kirjoitti...

Jennuska, Yhtä projektia ja tekniikkaa ei kannata jatkaa peräkkäin... Nimimerkillä kokemusta. Ei vaan kiinnosta tehdä samanlaisia juttuja moneen kertaan. Luulen, että Salomonin solmut riittävät mullekin hetkeksi yhden huivin jälkeen. Sen verran yksitoikkoisia nuo on. Helppo junaneule, ei puikot ja lankakerät tippuile niin kuin kirjoneuleessa.

Linda B kirjoitti...

Hei, kiitos blogger vihjeistä! Pitää ottaa jossain vaiheessa aikaa ja leikkiä tän kanssa ihan kunnolla joskus :)

satumh kirjoitti...

hienoa että selätit solmuilun! eihän ookaan vaikeeta kun oppi? :) itellä on ollu tarkotuksena opetella se toienlainen kukkakuvio ja tehdä suorakulmion mallinen huivi, kolimoita kun tuli tehtyä aika monta kesällä/syksyllä.. mutta jotenkin mua kiinnostaa virkkuut enempi vasta vähän lähempänä kesää.. :)

Hansu kirjoitti...

Linda, Ole hyvä! Pitää auttaa hädässä :) Se leikkiminen vaatii pikkusen aikaa.

Satu, Solmuilu on helppoa! Niin kuin haarukkavirkkauskin. Meillä oli koulussakin haarukkavirkkausta ennen joulua, tehtiin vain koepalat. Oon innoissani huutanut huuto.netistä noita Mary Oljen kirjoja, katsotaan mitä malleja niissä on kun saan ne :)

WeirdRockStar kirjoitti...

Tosi hieno hattu!
Eikä kannata haalia mitään kriisejä itseensä, siitä lopputuloksena on vain jänteinen kaula, ryppyinen otsa ja harmaa iho.
Usko vanhaa luumua.
Devil may care- asenne potkii pitkälle, lopulta elämä vie jokaista eteenpäin omia polkujaan.

Hansu kirjoitti...

Weirsrockstar, Niinpä se varmaan on. Elämä meitä heittelee miten haluaa ja osansa voi itsekin vaikuttaa.

Hattu OLI hieno. Huovutus epäonnistui.. Siitä lisää seuraavassa postauksessa.

Hansu kirjoitti...

Siis nyt mä vasta meninki sekasin. Tää Blue Beret on ihan kunnossa, mut Mariomyssy ei.