sunnuntaina, joulukuuta 28, 2008

Kangaspuilla



Joulu meni jo ohi ja lahjat on jaettu ja saatukin. En tehnyt tänä vuonna kuin kaksi lahjaa. Sukat miehelle, joka ei ole enää mun mies ja kaverille lapaset. Lapasista on kuvia Ravelryssa. Niitä ei mulla täällä kotikotona ole, joten sieltä saa katsella.

Lapasiin suunnittelin kuviot ihan itse ja ne muovautuivatkin vähän matkan varrella. Ristin ne elämänpuu-lapasiksi. Lopputulokseen olen varsin tyytyväinen, vaikka monen langan kanssa kikkaillu tuottaa usein kireää lopputulosta. Toinen lapanen onkin hiukkasen pienempi kuin toien, mutta lahjan saaja ei ollut sitä huomannut. Ei olisi siis kannattanut mainita! Ensimmäseksi virheet kehiin, se on mun paheeni.

Täällä kotona olen suunnitellut kalalankaloimeen mattoa. Ostin Kuopiosta ennen joulua trikookudetta ja paperinarua, joita käytän matossa. Sidokseksi valitsin ripsin, se kun löytyi palttinan lisäksi. Puissa oli siis valmiiksi loimi, en alkanut sitomaan ja niisimään uudestaan! Saas nähdä saanko maton tehtyä vielä reilun viikon mittaisella lomalla... Mutta ei mulla kiire ole, jatketaan sitten seuraavalla käynnillä jos ei nyt tule valmiiksi!

Punnan kurssi seuratessani olen suunnitellut myös tilausta The Book Depositoryyn, sillä ensimmäinen tilaus onnistui ihan nappiin. Odotan vielä pari päivää ja tilaan sitten... Tiedän, että kämpän lattialla Kuopiossa odottaa jo melkoinen kasa postia, vaikka laitoinkin Savon Sanomat katkolle loman ajaksi.

5 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Kaunista mattoa on tulossa! Huomasin kudontakurssilla, että itse kutominen oli yllättävän nopeaa verrattuna siihen kaikkeen, mitä sitä ennen piti tehdä. Pitäisiköhän minun vihdoin viimeistellä ensimmäinen mattoni, vastahan se maaliskuun puolivälissä irrotettiin puista:).

Irana kirjoitti...

Kivan väristä harmaata oot löytäny! Voi kun itekin pääsisin kutomaan, mutta vanha loimi on vielä puissa, kun äiti ei oo eistyny tekemään omiaan valmiiks. Mut kohtahan meillä on koulussa kudontaa! Kunhan vaan sais tehä jotain järkevää, eikä vaan kaapin täytettä.

Hansu kirjoitti...

Aura, Kiitos! Tuossa on vasta kokeilua... Kutominen on nopeaa, alkuvalmistelut ei. Varsinkin jos niin kuin minulle, että luon aina vähemmän lankoja kuin suunnitelmassa oli!

Äkkiä sen maton viimeistelee, vaikka tv:tä kattoessa!

Irina, Sen piti olla jotain ruskeen sävyä, pistän samaan viriöön kahta eri sävyä kun ei ollu tumaa ruskeeta tarpeeksi. Kuopion Taitokeskuksesta hain.

Eistyny? Taas jottai Savonlinnan murretta! Heh! Mää juon kahavia ja maitua täällä Nivalassa!
En todellakaan tee enää kudonnassa mitään turhaa ja kallista! Haluaisin jonkun lämmittävän villahuivin, joka ei kutita (taas alpakkaa?heh. No jos ei kuitenkaan) ja jossa ois kiva kuvio.
Nähdään ensi vuonna!

Hanski84 kirjoitti...

Kiitos kommenteista ja tsemppiä sinullekin! Eteenpäin mennään joka päivä :)

Onnellista Uutta Vuotta!

Hansu kirjoitti...

Hansu, terve kaima! Eteenpäin on pakko painaa. Ei voi jäädä paikoilleen. Kiitos! Jaksamista!