tiistaina, heinäkuuta 29, 2008

Uusia tyynyjä


Viime kerralla kun kävin kotona Pohjanmaalla sain ommeltua verhon jämistä kolme 40x40cm tyynyliinaa, jotka ovatkin 50x50cm ja mun tyynyt sen 40x40! Eli tyynyostoksille.

En ole romanttinen ihminen (ehkä pikkuisen sisimmässäni...), mutta halusin tunkea tuohon pitsiä :) Se jotenkin vain loksahti ja vetskarilla kiinnitys, minä en enää rupee niille tarranauhasysteemeille lämpenemään. Koppuroita jos koko tyynyn pituudelta laittaa.

Olen neulonut Lace Ribbon-huivia. Plääh, ehkä saan sen neulottua ensi viikolla kun olen poikaystävän kaupalla Pohjanmaalla tuuraamassa. Siellä ei niitä asiakkaita välttämättä jatkuvasti ole, eikä aina ole tekemistä tai järjestelyä. Rinnalle olen aloittanut Lady February Swetaria.

Thamaralta, jolla ei ilmeisesti blogia tai Ravelry-tiliä ole sain postin kautta Dollar and a half-neuletakin ohjeen ja Shetland Trianglen ohjeen! Suuri kiitos! Shettis pääsee puikoille kun saan Lace Ribbonin valmiiksi, jos en sitä tee valmiiksi asti se hautautuu johonkin hämähäkin verkon alle... Dollar-takin puolestaan teen helmikuun takin jälkeen. Siihen olen jo varannut ruskeaa Tennesseetä.

Tätini tilasi omalla Visallaan minulle vuodeksi IK:n! Saa nähdä tuleeko oikein, hänen Visansa ja mun osoite sekä nimi... Ainakin maksu lähti ja tilaus oli muka ok. Mulla kun ei ole luottokortteja. Joutuisin rappion tielle jos olisi...

3 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Oivoi, tuli heti huono omatunto, sillä iteki oon suunnitellu ompelevani tyynynpäällisiä koristetyynyihin, mutten ole vieläkään saanut aikaiseksi aloittaa sitä hommaa. Suurin syy on kai se, ettei mulla ole tietoakaan miten vetoketjuja ommellaan, ku ihan ekan ompelukoneenkin sain haltuuni vasta ihan äskettäin ja taidot ovat peräisin peruskoulusta, jossa vihasin rättikässää. :D Olisihan noita ohjeita varmaan netti pullollaan, jos ottaisi asiakseen niitä etsiä. Laiska ku laiska. :p

Limeadine kirjoitti...

Blogissani on sinulle tunnustus!

Hansu kirjoitti...

Bemary, Vetoketju on helppo ommella, kaksi kaitaletta yhdistetään vetoketjulla. Lainaa kirjastosta joku tektsiilityön peruskirja, niissä on varmasti selitettynä vetskarin ompelu!

Eiköhän se uusi ompelukone tsemppaa tekemään!

Limeadine, Nyt sen tunnustuksen kimppuun. Kiitos!